Szolgáltatásaim

Szervezetfejlesztés, Felsővezetői és Business coaching

Üzleti folyamatok optimalizálása (BPR) - Szervezetfejlesztés - Minőségmenedzsment (TQM) tanácsadás


Üzleti folyamatok optimalizálása (BPR) tanácsadás

Sok szervezet szükségtelenül küszködik helytelenül vagy túldimenzionált módon megállapított célokkal, szervezeti-, szervezési gondokkal, nem kellően átgondolt és elavult vállalati folyamatokkal, rosszul felépített vállalati hierarchiával, téves utasítási és delegálási rendszerrel. Ilyenkor szükséges a vállalat meglévő üzleti és belső folyamatainak alapvető, mélyreható átgondolására és radikális áttervezésére annak érdekében, hogy a teljesítmény, a hatékonyság, a profitabilitás mértéke jelentős és mérhető javulást, versenyképesség-növekedést mutasson. A jól végrehajtott folyamat-optimalizálás a hatékonyság növekedésén keresztül a piaci pozíciók javulását vagy éppen megtartását eredményezheti.

A folyamat-optimalizálás (leggyakoribb) lépései:

  • üzleti folyamatok feltérképezése, dokumentálása
  • hatáselemzések készítése
  • üzleti folyamatok hatékonyságának mérése, elemzése, a fejlesztési lehetőségek és irányok azonosítása
  • a stratégia, a célkoncepció, a jövőkép és a vállalati filozófia megalkotása
  • szervezeti és technológiai környezet illesztése
  • a folyamat(ok) kiválasztása
  • az adott folyamat megismerése, dokumentálása, elemzése
  • ötletgyűjtés a folyamat megváltoztatására, javítására
  • a folyamatterv megalkotása
  • az új (javított) folyamat programszerű megvalósítása, átültetése a gyakorlatba
  • a folyamat bevezetésének támogatása – kapcsolódó szabályzatok megalkotása és életbe léptetése
  • a folyamat monitorozása, finomhangolása
  • utólagos visszacsatoló ellenőrzés, visszacsatolási körök kialakítása (teljesítmény és/vagy hatékonyság) mérés
  • szervezeti működés fejlesztése
  • folyamat-outsourcing tanácsadás, program-management

Vezetői- és Életvezetési Coach

A coaching folyamat során abban segítem Ügyfeleimet, hogy tisztázzák céljaikat, feltárják erőforrásaikat és erősségeiket és ezek hatékony felhasználásával elérjék céljaikat, legyen az szakmai, sport vagy magánéleti cél. A coaching egy olyan hatékony módszer, amely segít Önnek abban, hogy gyorsabban elérje céljait és jobb döntéseket hozzon mind a szakmai, mind a magánéletében.

A coaching előnyei:

  • segít a probléma azonosításában
  • fejleszti az ügyfél önismeretét
  • hozzájárul az elakadások felismeréséhez
  • támogatja a kommunikáció fejlesztését
  • feltárja az egyén személyes és szakmai készségeit
  • tisztább képet ad a célkitűzésekről
  • elősegíti az egyén fejlődését

Minőségirányítási (TQM) tanácsadás

A TQM egy minőségirányítási szemlélet és kultúraváltás a szerveztnél, ami megalapozza, hogy elindulhassanak egy magasabb szintű minőségi menedzsment útján és sikeres minőségirányítási programot hajtsanak végre.

A TQM nem a végcél, nem is utolsó állomás – hanem dinamikus követelmény, folyamatszemlélet. A TQM módszert általában az ISO 9001 szabvány tanúsításának utáni lépésnek és nem az "ISO" tovább fejlesztésének tartják, hanem olyan módszernek, amely sok esetben hatékonyabb minőség menedzsmentet tesz lehetővé, mint az ISO9001 szerinti minőségbiztosítási rendszer. A TQM mindenképpen vevő és humánerőforrás centrikusabb, és jobban segíti a kedvező folyamatok létrejöttét.

A TQM módszer előnye és hátránya, hogy kevésbé kötött (nincs határozott megfelelőség és nem megfelelőség, és nincs tanúsítószervezet, aki igazolná a működését, hanem az értékelést a cég saját vezetése végzi önértékelés formájában), amely egyben a folyamatok beindításáért és fenntartásáért is felelős.

TQM alapelvei:

Vevőközpontúság: mindenkinek van vevője, akik igényeinek alapos feltérképezésére és elemzésére van szükség, és amikor már ezekről az igényekről világos képet kaptunk, olyan működési módot kell biztosítani, hogy ki is tudjuk szolgálni ezeket az igényeket. A folyamatok javítása: A folyamatos javítás koncepciója szerint a munka egymással szorosan összekapcsolódó lépések és tevékenységek sorozatának végeredménye. A folyamat végén egy kimenet (szolgáltatás vagy termék) születik. A folyamatos javítás célja, hogy megbízható folyamatok jöjjenek létre. Teljes elkötelezettség: A szervezet vezetőinek aktív irányításával kezdődik és minden munkavállalói szintet magába foglal – ezáltal a munkavállalók érdekelté vállnak a folyamatok javításában, tovább fejlesztésében.

TQM előnyei:

  • dinamikus követelmények, folyamatszemlélet
  • biztosítja a folyamatos javulást és a versenyképesség növelését
  • a vevői igények egyre magasabb szintű kielégítését célozza
  • a minőségszabályozási és minőségbiztosítási módszereken kívül a minőségfejlesztési módszerek széles körét tartalmazza
  • a vevő megelégedettségének folyamatos elemzése vezérli
  • növekvő piaci részesedést eredményez
  • önértékelésen alapul

Összefoglalva: A TQM egy olyan vezetési módszer, filozófia, amelynek középpontjában a vevőközpontúság, a vezetőség és a munkatársak elkötelezettsége és a folyamatos javítás áll.



HATÉKONYSÁG-MEGBÍZHATÓSÁG-OPTIMALIZÁLÁS

"Mindent olyan egyszerűen csináljunk meg, amilyen egyszerűen csak lehet, de nem egyszerűbben." (A. Einstein)